måndag 23 januari 2012

Lite snabba fakta om mig!

Eftersom jag jobbar i morgon tänkte jag testa hur ett tidsinställt blogginlägg funkar. Tänkte det kunde vara lite kul med lite mer info om mig!


Vart bor jag? Just nu bor jag hos mamma i en liten by utanför Sälen, men letar lägenhet i Rättvik tillsammans med mitt livs kärlek
Vad har jag för intressen? Just nu är det att blogga, laga mat, baka, läsa, spela the Sims 3 och Mysteri Manor på facebook. Dessutom gillar jag att lyssna på musik, se på film, fota, leka med smink och kolla på kläder!
Varför började jag blogga? För jag hade en blogg förut, men den handlade mest om min depression och blev då väldigt negativ, så jag stängde ner den och har inte bloggat på några år, men tänkt på det mycket. Nu är jag frisk från depressionen, men har gått upp en hel del i vikt och då tyckte jag att det är en bra idé att börja blogga för att inte ge upp för lätt. Och så har jag en anledning att sitta och skriva och sätta ord på allt som händer i min vimsiga hjärna! ;)
Vad jobbar jag med? Just nu arbetstränar jag på byns restaurang, Longhorn restaurant & café. Vad det blir när jag flyttar ihop med min kille vet jag inte än.
                                                        
Har jag några piercingar? Ja, i tungan och naveln. Och öronen, ett vanligt hål på vänstra sidan och en töjning på höger sida, som jag ska töja till 10 mm, så fort jag kommer mig för att köpa en ny töjring.
Tatueringar? Ja, tre. En på vardera arm och en liten på höften. Och fler blir det!!
Favoritdjur? Hästar!!!! Har haft en massa olika hästar, men Molly (som jag blev tvungen att sälja förra året pga jobb) har jag haft längst, i 8 år. Min första ponny fick jag när jag var 9, han blev 27 år innan han blev sjuk och vi blev tvugna att avliva honom. Jag hade honom i 8-9 år också. Jag älskar också hundar och hade en "liten" vovve som jag sålde samtidigt som Molly. En härlig blandning av rottis, st bernad och leonberger. Jag gillar katter också, men kan bli lite allergisk mot dom..
Om jag vann en miljon skulle jag: Bygga ett stort hus med ett fint stall tillsammans med min kärlek!
 Drömresa: Många! Jag vill på ridresa i portugal, polen och rumänien (har sett på När och Fjärran och Hippo!), jag vill åka och shoppa i New York, LA och London. Och hälsa på mina släktingar i Minnesota. Jag vill också till Italien och Spanien nån gång.
Har jag färgat håret? Vilka färger? Många gånger! Jag har haft blodrött och/eller svart mest. Men jag har också haft Lila överhår och blått underhår och jag blonderade mig en gång, men hade bara en flaska så det blev bara lite slingor i överhåret. Jag har så tjock hår så jag brukar behöva minst 3 flaskor!
Vilken är min naturliga hårfärg? Mörkbrun. Jag har den färgen nu för jag klippte av mig håret och när det har växt ut har all färg försvunnit, men är sugen på att färga eller tona håret till en annan brun nyans.
Vad har jag för ögonfärg? Jag har bruna ögon
Vad är jag för stjärntecken? Jag är en typisk våg! Läser du om vågen får du en exakt beskrivning om mig
Har jag några sykon? En biologisk lillebror. Sen har jag två yngre plastsystrar och två äldre plastbröder!                                                                                            
Hur lång är jag? Jag är hela 182 cm lång!
Mitt bästa skönhetsknep? Head and Shoulder är mitt bästa knep mot finnar, rodnader och fet hy. Jag använder det som vanlig ansiktsrengöring. Dessutom smörjer jag in läpparna rejält med vaselin varje natt och innan jag ska gå ut när det är kallt. Annars spricker läpparna direkt!
Vilken är min favoritårstid? Hösten!! Men jag älskar alla årstider på ett sätt. På vintern längtar jag till våren, på våren längtar jag till sommaren osv.
Favoritämne i skolan? Bild och matte, även fast jag var dålig på matte efterom jag brukar kasta om siffror när jag ser ett tal. Och hade problem med läsfrågorna. Men jag tyckte det var kul ändå.
Värsta ämne? TYSKA! Sååååå tråkigt. Efter nått år med tyska önskade jag att jag valt franska eller nått. Minns knappt ett ord från tyskan. Idrott tyckte jag var pest också!

Nu kommer jag inte på något mer att skriva. Har ni frågor så fråga jättegärna!! Jag blir bara glad då!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar