tisdag 24 januari 2012

Ny dag, nya möjligheter!

Gick upp en timmet tidigare i morse för att äta frukost med mamma som precis kom hem från första vändan med skolkörningen som hon jobbar med.
Hon var på kurs igår i medial utveckling och kom hem rätt sent, så jag hade inte tid att höra så mycket om hur kursen var, eftersom hon måste lägga sig i tid så hon orkar upp kl fem.
Det var första mötet igår i kursen. Det ska bli 4 eller 5 träffar till.
Mamma berättade då lite om vad som hänt i huset hemma, eftersom det spökar här, antagligen är det farfar som går i huset, för jag vet att farmor år i stallet för jag har sett henne flera gånger medans jag mockade och pysslade i stallet när jag hade häst. Kursledarna blev så farsinerade så minst en av de två ska komma hit och kolla någon dag. Jag hoppas jag är här då, det skulle vara spännande!
Dessutom fick mamma reda på att hon hade en blå aura som betyder att hon har helande krafter. Det tycker jag är kul, för det går nog i släkten. Jag höll på mycket med healing när jag gick i högstadiet/början av gymnasiet, men jag tappade allt när jag fick min depression, men jag hoppas att jag får tillbaka det nu när jag mår bra igen. Får prova på min älskling nån gång när han har ont.
Det låter jättespännande med kursen, så nästa gång det blir en kurs här omkring så ska jag vara med!

Idag blev det ingen smoothie, eftersom mamma gjorde iordning te åt mig. Te och knäckemacka passar bättre än te och smoothie! ;)
Nu när jag har kommit igång med nyttigheterna så är jag sugen på att börja träna igen! Tränade nästan varje dag innan jul och nyår, men sedan fick jag problem med illamående och hasbränna, eftersom jag har nått brock på övre magmunnen, så jag brukar få i perioder som jag har mycket problem, men oftast så känner jag inte av det så mycket. Men nu har jag mått bra i en vecka, så nu vill jag träna igen.
Har hittat Carmen Electra's Fit to Strip serie på youtube som jag har tränat med. Har kört dvd 2 eftersom det är mer styrketräning/arobics än de andra skivorna som är mer dansträning. Dansträningen är superkul och man känner sig otroligt sexig, men styrketräningen ger muskler så otroligt fort! Och det enda som behövs är en yoga/pilates matta och en stol. Det behövs inga hantlar eller band eller liknande eftersom du tränar med din egen kroppsvikt. Dessutom känns det som att träna med en personlig tränare eftersom de alltid påminner en om att andas, sträcka på sig osv. Och det syntes skillnad på min rumpa efter bara 1-2 veckor! Och det kändes skillnad i ryggen, magen, benen och armarna! Så nu när jag har ett viktmål så är jag extra taggad att börja träna igen! Det ska bli sååå kul! Visst är det skönt när man hittar något som verkligen funkar för en?!
Brukar ni träna? Vad tränar ni då?

(Imorgon får jag äntligen träffa min älskling igen!!! LÄNGTAR!!)


Ha en toppenbra dag!!!

1 kommentar:

  1. Vad kul att det ska komma medium till er! Det är så otroligt intressant med spöken. :) Har det spökat ännu mer nu?

    sv: Kul att du gillade utmärkelsen. :) Och tack sjävl för att du länkade mig tillbaka. :)

    Kramar!

    SvaraRadera