torsdag 26 januari 2012

Nytränad och nyduschad!

Passade på att göra några enkla övningar innan jag hoppade in i duschen nyss.
De övningar jag körde var:
Crunches 20 st

Plié i ca 20 sek.

Liggande twist i ca 20 sek. (det är svårt att räkna hur många, men det blev ca 20 st.)

Knästående baksidebenböj 16 st

Knästående bensträckningar 16 st

Sneda bensträckningar (håll benet ute och höj och sänk benet diagonalt) 16 st

Höftcirklar 30 st åt varje håll
Höftåttor 20 st åt varje håll
Bröstcirklar 30 st åt varje håll


Cirklarna har jag hämtat från orientalisk dans. Hittade inga bra bilder på dom eller sneda bensträckningar. Men om ni vill ha en bättre förklaring så säg till så ska jag leta reda på någon video.

Vad brukar ni göra för övningar?

3 kommentarer:

  1. Vilken snäll pojkvän du har! Tur att han fick med sig rätt ändå. :D Haha. Duktig du är på att träna förresten. Jag blir typ trött bara av att titta på bilderna. xD Hi hi.

    svar: Vi måste helt klart åka till England! Det är ju inte dyrt och vi kan bo hos farsan. Det är shoppingen som kostar. :D Hittar gör jag väl sådär. Jag brukar själv sitta med en turistkarta och sen åker jag tunnelbana mellan allt. :D Men ja, det vore jättekul att åka dit med dig. :)

    Den nagelolja jag använder nu är bara någon som låg hemma och skräpade. Den heter Arnica och jag köpte den visst från Yves Rocher för länge sedan tillsammans med en handkräm. Handkrämen var okej, men nageloljan tycker jag inte alls är bra. Men titta efter Myrra-olja som Depend har. Den har jag hört är bra och jag ska testa den själv när jag kommer ihåg att köpa den. :P

    Det finns ett hjälpmedel man kan använda för att måla mönster på naglarna som jag är jättesugen på, men jag har inte hittat det någonstans. Det heter Konad och man stämplar naglarna med hjälp av olika små plattor med en massa olika mönster på så man kan välja själv. :) Så slipper man måla själv. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte alls kul med "vänner" som bara sviker en och utnyttjar! Blir så himla iriterad på sånt! Usch för dessa "vänner"!

    Tack för att du tyckte att mitt smink var fint :)

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för dina fina ord!! :) Duktig du är som tränar o står i :)

    SvaraRadera