lördag 18 februari 2012

Aaarghh!!!!

Gissa vad!
Det blev inget möte idag!!
Hon vi skulle träffa om lägenheten var sjuk IGEN!!
Förstår att det inte är hennes fel. Men det är så pirrigt att vänta! Vill bara få det överstökat så vi får ett ja eller nej.
Men det låter ialla fall lugnt. Älsklingens morbror (som bor i lägenheten nu) har till och med berättat att vi går på soc, och det var inga problem alls. Och det känns otroligt bra!
Dessutom blev det bestämt att vi ska träffas i morgon kl 19, så det är inte så lång tid kvar!

Jag och svärmor har föresten suttit och pratat idag. Jag har ju funderat på att börja plugga för det känns som det är lättaste sättet att få pengar på nu. Trots nedskärningar inom vården så tror jag att jag ska försöka utbilda mig inom vården. Vill ju gärna arbeta med psykolgi.
Så jag ska kika runt lite på vad det finns att jobba med och vad det finns för utbildningar i närheten.
Det känns som CSN är den lättaste vägen till inkomst just nu. Har ju ingen utbildning som leder till något jobb. Och det jag har erfarenhet av är jobb jag inte klarar av pga rygg och led besvär.

Det känns ganska kul att börja plugga igen. Skulle vara skönt att ha nån form av inkomst varje månad så vi slipper soc. Och så kan jag bli något som jag kan arbeta med senare. Något jag klarar av.
Socionom är något jag också är super på att utbilda mig till. Det finns mycket som verkar kul. Ska ta och läsa lite mer om yrken, vad olika yrken innebär osv, så vet jag lite bättre vad som passar mig bäst!

Usch, nu har jag tröttnat på vintern. Vill ha sommar nu. Men inte för varmt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar