lördag 4 februari 2012

En typisk mysdag..

Idag är en riktigt typisk mys och slappdag.

Jag känner mig trött och vissen och det är hur kallt som helst ute.
Sitter i sägen med en stor kopp te och ha virat in fötterna i min mysiga morgonrock eftersom jag har både mitt och min älsklings täcke som ryggstöd.
Sitter mest och planerar hur jag vill göra iordning i lägenheten som jag hoppas vi får. Det känns så rätt och hemma där!
Senare ikväll planerar jag och älsklingen på att åka en sväng till Rättvik för att få nått att göra. Tänkte kolla lite på priser på restauranger här omkring. Vi hade ju tänkt äta på lammet och grisen i lindvallen på alla hjärtans dag, men älsklingen jobbar då så vi är inte i närheten då. Rätt skönt ändå, för det är så otroligt dyrt, 400 kr/person och då ingår bara maten, ingen dricka eller nått!!
Och jag som handlat upp de mesta av våra pengar på en present åt min älskling..
Nej så det är bra att vi blir kvar i Rättvik och kan äta lite billigare. Är det tillräckligt billigt så kan vi gå på bio också! Det skulle vara underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar