torsdag 9 februari 2012

Kan inte fatta det...

Jag kan inte fatta det!
Jag somnade inte om efter att älsklingen gått upp. Och jag är fortfarande pigg!! Sen när brukar jag vara pigg när jag vaknar kl 6?

Min stackars älskling är fortfarande dålig i ryggen och allmänt vissen så hans mamma övertalade honom att stanna hemma idag med, vilket jag tror är bra. Det är bättre han går i morgon istället. Vi ska försöka få tid hos hans morbror idag istället. (han som har lägenheten!) Han är sjukgymnast och vi brukar alltid gå till honom när vi har ont någonstans, han är jätteduktig!
Han hade förresten pratat med hon som vi skulle träffa ang lägenheten (hon har varit sjuk) och han sa att vi blev oroliga när vi inte har fått träffa henne än, och det ska hon att vi inte skulle vara. Det låter väldigt lovande! Både morbrodern och svärmor säger att de tror att det är mest för att få ett ansikte på oss som hon vill träffa oss och de tycker det verkar som vi redan fått lägenheten! Jag hoppas det! Den är verkligen perfekt för oss! Och vi klarar oss med bara en bil då, och det känns riktigt skönt att slippa stå och betala skatt, försäkring, besiktning och allt annat som kostar med att ha en bil. Vi har ju fortfarande kvar min gamla pärla, men den är avställd.
Den är så gammal och har gått så långt (snart 40 000 mil!) så det är lite oroligt om man ska använda den, den kan ju gå sönder när som helst!!
På så sätt är det skönt om jag kan få tag i ett annat jobb. Det blir så otroligt mycket slit och åkande om jag ska få lönen att täcka bilkostnaderna om jag ska jobba med dammsugarförsäljning.

Tänk att klockan bara är elva och jag har hela dagen framför mig! Det blir nog inte så mycket gjort idag, men ändå!!

4 kommentarer:

  1. Sv: Det viktigaste är att du jobbar med det du känner att du klarar av att jobba med! :) Ja visst är dem fina :) Jag köpte en för stor storlek på min, så min är väldigt stor :)

    SvaraRadera
  2. sv: Muscavadosocker är väl som råsocker? Det ger faktiskt en lite mer "knäckig" smak. :) Ska testa att göra en riktigt god varm chokladdrink sen. :)

    Jag håller tummarna för att hans morbror kan hjälpa honom så att han slipper ha ont i ryggen. Låter ju som en sträckning, snarare än influensa. Och det är nog vitpeppar jag tänkte på, inte svartpeppar. xD

    Ja, det är nog jättebra att ha starka magmuskler som också hjälper till att stabilisera ryggen. Ridning är verkligen underbart. Man använder ju sina muskler på ett hela annat sätt än när man tränar annars, och den raka hållningen är nog väldigt bra för ryggen.

    Ja jag såg att du skulle bli medryttare på en häst! Vad härligt och vad skönt att det är så nära!! Vad är det för häst?

    Jo, men jag känner likadant. Om jag någonsin komemr vilja bli mamma så ska allt i livet vara klart. Visst kan man resa med barn, men det finns ju ställen jag vill se där det kan vara krångligt att ha barn med. Det är ju bättre att vänta och kunna göra det bästa för barnet. De där näsingarna låter precis som mammorna här i hillerstorp. Visst, blir man gravid av en olycka så är det en sak, men här blir folk gravida på löpande band känns det som, och ingen vill egentligen vara mamma. :/

    Tack så mycket! Jag är faktiskt lite nöjd med naglarna denna gången, men det var ju en ganska enkel design. Vad kul att du såg att det var avatar på en gång. :D

    Ja det känns roligt att ha ett litet clementinträd, om det nu blir något av det. Jag bara tog kärnorna och lät dem torka lite på ett hushållspapper. Sen stack jag ner dem i jorden. Sen trädde jag en plastpåse över som jag gjorde lufthål i och ställde hela krukan i ett fönster, ovanför elementet så den hålls varm och får mycket ljus. :) Det är kul att plantera något annorlunda.

    SvaraRadera
  3. haha, det kan vara det bästa... att ha hela dagen men inga planer=))

    SvaraRadera