lördag 18 februari 2012

Snacka om perfect timing!

Vilken tur att jag var tvungen att åka ner till Rättvik en sväng!
För när jag var påväg hem tittade jag, som vanligt, mot stallet och alla hästarna som går längs vägen. Men denhär gången gick inte alla och åt, som de brukar göra. Nej Pricken, en travare som går själv för han är ny, sprang runt brevid Aragon, nordsvensken som går tillsammans med en kallblodstravare (som var nere på travbanan och tränade idag) mittemot Pricken.
Jag tvärnitade med bilen och körde in på stallplanen. Som tur var hade jag lite hundgodis i fickan som jag kunde lura Pricken med, så jag kunde få tag i honom.Som tur var hade han grimma på sig. 
Jag vågade inte ge honom en smakbit eftersom han tävlas och jag vet inte om det ger utslag på dopingtesten.
Precis när jag fått tag i Pricken och var påväg in till stallet kom stallägarna och han som tränade kallblodet in på gården, så de kunde ta över. Är ju inte så van vid alla hästarna än och Pricken är en otroligt stark kille som dessutom var väldigt stressad nu.

Så nu har jag gjord dagens goda gärning! :D

Lilla Pricken. Haha, bläsen är så ljus så
det ser ut som nosryggen är missbildad!
Men han är hur söt och fin som hellst!
Vacke Aragon. Men flickvännen (kallblodet) i
bakgrunden. Minns inte vad hon heter...                           

                         







                                                                                                                                     
                     
















2 kommentarer:

  1. Wow vad tufft av dig att bara agera sådär! Cooling där! Du är då allt en riktig hjälte du <3 kram

    SvaraRadera
  2. Vilka charmtroll! Älskar pållar :))

    SvaraRadera