onsdag 15 februari 2012

Som julafton!

Idag är ju nästan som julafton!
Jag hämtade ju mina hästsaker idag. Mamma hade skickat dom med en kompis som har sina föräldrar här i närheten. Jag bad henne skicka med min post också.
Förutom älsklingens packe, som jag visste hade kommit, så hade jag även fått 2 paket till plus ett brev från mamma.
Min kärlek fick ju inte sin Alla Hjärtans Dag-present igår, för den hann inte komma med posten innan jag flyttade tillbaka till Rättvik. Jag hade gjort ett jättefynd på Blocket och köpt ett Nintendo Wii åt honom. Gissa om han blev paff!! Och glad! :D Det blir perfekt till nya lägenheten.
Men förutom älsklingens paket så fanns det ju paket till mig också.
Det första var från en tävling jag var med i för ett tag sen. Det var en Internet-tävling där alla som deltog fick köpa en digitalkamera för 5 kr. Snacka om kap!
Det är en Fujifilm 14 megapixels kamera, med måååååånga roliga inställningar. Ska bli kul att testa den i dagsljus i morgon. Det är jättedåligt ljus på vårat stökiga rum.

Och i paket nr 2 var det en överraskning från ett företag jag köper mina rakblad ifrån. De heter EFI och rakhyveln jag använder heter Intuition. Det är rakblad och lödder i ett. Klicka HÄR för att läsa mer om dom eller beställa ditt eget paket.

Strax efter att jag fått hem mitt startpaket mailade jag dom och berättade hur otroligt nöjd jag är. Som tack för att jag ringde fick jag 2 till startpaket, en massa nya blad och en ansiktcreme. Ska testa den när jag lägger mig. Klicka HÄR för att läsa mer om den.

Dessutom, som jag berättade i ett tidigare inlägg, så fick jag även en överraskning av svärmor och svärsyster. Såhär ser tavlan ut:
Visst är den underbar!!!

Just ja, höll på att glömma. Min underbara älskade mamma skickade ju med ett brev. I det låg 500 spänn! Hur bäst är inte hon?!!


Så God Jul på er, eller vad man ska säga!

6 kommentarer:

  1. E du sugen på lite awesome musik i dina hörlurar?
    Kika in på min blogg och lägg till min grymma spotifyspellista med some fucking good music on! ;D

    SvaraRadera
  2. För ett år sedan medverkade jag i tävlingen om att bli Miss World Sweden. Jag rankades i topp bland dem första veckorna. Jag kämpade för att jag ville vinna. Tredje veckan i tävlingen fick jag veta att min mormor låg i canser. Vilket var jätte jobbigt. Jag åkte iväg och blev plåtad för miss world sweden tävlingen och hamnade i tidningen i Gävle för att folk skulle rösta på mig.

    En vecka innan tävlingen slutades hamnade jag bland dem första i tävlingen för att hamna i final. Jag blev överlycklig. Min mormor hoppades på att jag skulle hamna där i final och att jag skulle kämpa. Jag lovade henne att jag skulle hamna i final. För det var det hon även ville innan hon dog.

    Veckan efter 3 dagar innan tävlingen avslutades dog hon i Cansern. Jag mådde jätte dåligt då jag inte hade min mormor kvar, hon var den närmaste i släkten jag hade. Så jag gav upp tävlingen för att jag blev sårad att hon dog, jag sörjde henne otroligt mycket. Jag gick på begravning samma dag Miss World Sweden cempen börjades. Jag mådde skit även att jag gav upp tävlingen för att jag hamnade i sorg. Jag viste ju att mormor även ville att jag skulle hamna i final och hoppades på att jag skulle få min dröm uppfyllelse.

    Nu startar tävlingen igen imorgon. Nu har jag bestämt mig att nu ska jag kämpa över hela mitt hjärta. Och jag behöver flera som hjälper till. Även om det är en som ställer upp så måste jag ha flera. Flera röster desso mer chans har jag.

    Jag vill be dig om att ställa upp och skriva om tävlingen och länkbidraget imorgon på din blogg så vore du jätte gullig. Om du vill ställa upp så skickar jag länken osv imorgon i komentar på din blogg. Som tack kan du få en länk på min blogg :) <3

    SvaraRadera
  3. Så himla roligt när man får paket :) och det var inte dåliga saker du fick :) Hoppas att du är nöjd med dem :)

    Va bra att han blev glad, för wii spelet :) Janne blev jätteglad för kupongerna jag gav han :)

    SvaraRadera
  4. Svar: Är beredd att hålla med, träningsvärk är faktiskt skönt haha :D Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad kul med en massa paket mitt i vardagen! :D Fasen vad glad han måste ha blivit för ett Nintendo Wii. Tavlan var dessutom jättefin!!

    sv: Mja, dagen började bra men jag var på jättedåligt humör under kvällen tyvärr. Men man får ta nya tag imorgon istället. :)

    Det finns ju så mycket gott man kan göra med lax så det är bra att testa. Pasta med lax och spenat i vit krämig sås är bland det bästa som finns. :)

    Det är ju tyvärr dagens samhälle som gör att så många mår dåligt. Det handlar alltid om att "hitta" den rätte och hur man gör för att träffa någon, och det finns massor av dejtingsidor. Det är så tråkigt att samhället har den synen, att man inte duger om man inte hittat den rätte och gift sig och skaffat barn innan 30. Då är det något fel på en... Kärleken är underbar när den kommer till en, det vet ju både du och jag, men det är absolut inget fel om det dröjer. :)

    Det finns många människor skaffar hästar av fel anledningar tycker jag. För att det är en statusgrej. Hemska människor som byter ut sina hästar som trasiga gamla tv-apparater om de inte hoppar så högt man vill. Det är så härligt när man bara kan vara glad tillsammans med en häst och bara leka och när hästen verkligen blir en vän. :)

    Jag ska skissa vidare lite på en Nagelskola faktiskt. Det är verkligen ingen dum idé. :)

    Ja, ni får hemskt gärna komma ner och hälsa på också. :D Jag är ju egentligen hemma mest hela tiden, annars är det bara att jag håller mig hemma då. :) Brukar inte vara långt bort iallafall. :)

    Haha, jag har gett upp hårnålar. Det slutar bara med att de ligger i ett spår efter mig på golvet. :P Typiskt skandinaviskt hår tydligen. xD

    SvaraRadera
  6. wow den tavlan var riktig snygg =) Vem har målat den ?

    SvaraRadera