onsdag 15 februari 2012

Vi hade iallafall tur med vädret..

Nu har jag kommit hem från stallet och även gjort en sväng till garsås där jag skulle hämta upp mina ridkläder från en kompis som har sina föräldrar där.
Ridningen gick super! Ove var jätteduktig. Vi började med ett dressyrpass på ca 30 min. Jag upptäckte fler likheter mellan han och min gamla Molly. Bl.a. Så går båda bäst om de får sträcka ut i galopp innan de börjar arbeta.
Vi körde lite voltarbete och tränade lite fram- och bakdelsvändningar. Lilla Ove var hur duktig som helst!
Vi avslutade dressyren med lite mer galopp för det tyckte han var kul och jag vill inte tråka ut honom. Sedan skrittade vi ut en stund innan han fick gå ut i hagen medans jag gjorde klart i stallet.
När Ove var nattad och klar åkte jag till garsås och hämtade mina saker, så nu har jag min ridoverall och hjälm här! Synd bara att jag glömde be mamma skicka med min reflexväst. Men det är iallafall reflexer på overallen.
När jag kom hem överraskade världens bästa svärmor och svärsyster mig med en tidig inflyttningspresent. En underbart vacker oljemålning på några hästar! Ska ta kort senare och visa den. Precis en sån tavla som jag tycker om och den kommer passa perfekt i vardagsrummet i lägenheten!

Nu blir det te och fika. Svärmor hade ett nytt te, "Mammas mirakel" hette det, som jag ska prova. Har inte testat alla jag fick av älsklingen än, men det ska jag göra senare ikväll.

Tills vi hörs senare så får ni njuta av ännu en bild av den vackra lilla pållen!
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar