onsdag 14 mars 2012

Liten förvarning..

Okej, det är lika bra att säga till direkt. Jag fick mina sims 3 spel i förrgår, så jag gör typ inget annat än spelar sims just nu. Det är superkul!! Men jag känner att jag inte har tid över till bloggen då, så jag säger till redan nu. Det kommer vara hemskt dålig uppdatering nu. Men ska försöka skriva så fort det händer något nytt och ska försöka hålla koll på era fina bloggar, men jag lovar inget!

Så bara så ni vet, jag kommer inte vara så aktiv här på ett tag!! :D

4 kommentarer:

  1. Haha, det är lätt att man blir lite besatt av ett nytt spel. :D
    sv: Det är kul att få testa något nytt när man sitter som modell, eftersom man då kan testa färger som man aldrig skulle köpa själv annars. Tråkigt att du inte har tillgång till det fortfarande. Du kan ju kolla om det är någon som säljer Mary Kay i Rättvik och vara med på deras möten när de ska testa nytt smink. Det är ju så jag gör. Fast var beredd på att de kommer övertala en att själv sälja.
    Kandee ska jag verkligen kolla in mer av. Hon verkar kanonduktig. Annars gillar jag Michelle Phan för hon har en sån blandning av vardagliga makeuper och specialmakeup! Har du kollat in Dope2111? Det är en tjej som heter Promise som är syster till Michelle Phan och hon är asduktig! Många av hennes makeuper är kanske inget man skulle ha hur som helst, framförallt inte när hon sminkar sig till killar, men hon är så otroligt duktig att det är värt att kolla in hennes kanal bara för det. Här är hennes kanal: http://www.youtube.com/user/dope2111?ob=0
    Sen gillar jag även Klairedelys, en tjej från eEgland som har häftiga makeuper och även lite nail art: htp://www.youtube.com/user/klairedelysart?ob=4

    Ja, just det Annika fyller år på lördag va? Hoppas vi får se sen vad du hittat på. :)

    Jag har försökt hitta böcker med enfärgade, svarta sidor men då har de en pärm jag inte tycker om istället. Jag vill att svart pärm och enfärgade svarta sidor men det verkar inte finnas där jag har tittat. xD Ja, det är verkligen tråkigt att det är en så dyr hobby. Man ska ju ha papper som kostar skjortan, och sen ska det ju vara en massa annat pynt till också. Det är lite därför jag inte har börjat. Det blir för mycket pengar om man ska ha ett lager med olika saker hemma så man kan välja lite.

    Ja, jag tror du skulle passa jättebra i mahogny. Men jo, det låter dyrt att behöva tre flaskor! xD Finns ju billig hårfärg men det är bättre att ta både klippning och färgning hos en frisör ändå. Har du inga idéer alls om frisyr?

    Haha, inte långt? 18 mil är ju jättemycket! xD Haha, men vi här nere i Småland är inte vana vid att åka långa avstånd. Allt ligger så tätt. :) Det tar väl ca 2 timmar då, så det är inte alls farligt egentligen. :)

    Varg är jag inte rädd för, isåfall är ungarna mer skräckinjagande. :P Man får hoppas att de växer upp och blir som folk!

    Haha, cow-manship låter som en häftig idé. :D De tjejerna på Tenhult hade valt en 5 månaders kviga som de började pyssla med i början tills hon vande sig. :) Haha, jo strutsar är galet starka men det ser ändå hysteriskt roligt ut när någon rider struts för en struts som springer springer ju så förbannat konstigt. Det ser ut som att de snubblar fram snarare. Hur håller man sig kvar på en sån?!

    Jo, det kan innebära många problem med ett sånt körkort, och det garanterar ju inte att ägaren kommer sköta djuret rätt. Men det skulle nog sålla bort många som vill skaffa djur bara för att. Måste man lägga ner tid, pengar och energi för att ens få köpa ett djur så kommer bara de som verkligen är djurvänner att ta körkortet. Bara det hjälper ju. Sen tycker jag att man måste ha viss erfarenhet för att få ta körkortet också. Typ att man har gått på ridskola i minst ett x antal år, och att man inför körkortet får göra ett teoriprov som innehåller precis allt som krävs för att kunna sköta en häst rätt, även lagar. Sen tycker jag att man ska ha ett praktiskt prov också där man ryktar, leder, sadlar, rider och tar hand om hästen praktiskt också. Liknande prover om det är hund det gäller, men då hur man tränar hunden, hur man går med den och hur man klipper klor etc... Tyvärr kommer ett sånt prov innebära att det kostar en massa pengar och det måste finnas hundskola, ridskola eller en bondgård med kor som kan låna ut djur till ett sånt prov mot att deltagarna betalar en avgift. Det är iallafall en idé att spinna vidare på och det har ju varit tal om körkort för hundägare förut, men de som kräver detta är egentligen mest folk som inte har hundar och som klagar på att man inte plockar upp efter hunden. xD

    SvaraRadera
  2. haha jag ska INTE ta fram mitt sims 3... jag blir så lätt fast!! :P

    - ja visst är klänningen snygg! :D Love it! hehe ja men klart man ska unna sig ibland ;)

    SvaraRadera
  3. Sv: Hi hi, tack. :D Jag borde haft på mig min rosa/schackrutiga tröja, mitt rosa/svartrutiga bälte och mina rosasvarta rutiga stumpor på mig också så hade outfiten blivit komplett! :D Haha... bloggoutfiten. :)

    Ja, du kan ju kolla med din mammas granne om de också ska lära sig sotade ögon... Elisabeth som jag sitter för hade bokat in i april någon gång. Haha, ja jag tittar också på Youtube för att få inspiration men blir alltid lika sur på mig själv för jag har typ 5 dosor med svarta och gråa, sen har jag en med lila och en med knalligt turkos så det blir inte mycket testande iallafall. xD Haha, måste köpa en sån där palett snart. :P Jag har alltså inte ens bruna färger och det är något alla brukar ha. :D

    KlairedelysArt tycker jag om för hon gör så enkla t ex Arwen-makeupen, och sen gör hon specialeffekter som söndertrasade naglar och allt möjligt äckligt. xD

    Ja, anledningen till att det inte finns så mycket att välja på är för att vi inte har någon bra affär som inriktar sig på pyssel. Finns pyttelite i bokhandeln och kanske på Åhlens med. Närmaste pysselbutik tror jag ligger i Gislaved. Haha, ja att man ska behöva åka upp till Dalarna för att hitta bra böcker. Hi hi. Värnamo är en skitstad! xD

    Jo, man måste ju ja lite allt möjligt hemma för att en sida ska kunna bli bra. Jag har klippt ut lite grejer ur tidningar och sånt som man kan använda, och har lite tapetbitar och så mina rosa pärlor då. Panduro är ju bästa stället. Jag tänkte jag skulle beställa lite nitar och även saker som kan användas till Nail Art men det är inte billigt där alltså. :P

    Ja jag kommer ihåg att du hade rött hår ett tag. Det är nog bäst att gå till frisör för mörkt hår måste ju blekas först. En kombination av svart och blodrött är jättesnyggt. :) Haha, det är alltid samma grej när man ska klippa sig. Man får helt enkelt googla bilder på frisyrer tills man hittar den perfekta, och det är ingen lätt grej. :P

    Det är bättre att räkna i timmar. Det känns inte lika farligt då! :) Jag tycker till exempel inte det är så långt till Jönköping. Det är 6 mil och det tar ju bara 45 minuter. (om man kör som jag gör). Jonne bor 15 mil bort vilket känns galet långt men tar bara 1 ½ timme dit med. :) Haha, nej det är inget som ligger nära näset. :D

    Jag älskar vargar! Jag tycker de är underbara djur, men jo, man måste ha respekt för dem. Sen är vargen så skygg att den sällan attackerar människor. Ungar däremot... Noll respekt för andra.

    Hahaha, strutsar ser fruktansvärt roliga ut! De ser så förbannade ut. :D Skulle vara roligt att försöka rida en någon gång men jag tror jag skulle ramla av ganska fort.

    Håller med dig om att det borde finnas prov för de flesta djur för även om sköldpaddor, ödlor, hamstrar eller kaniner inte kräver mycket så kräver de ändå rätt skötsel. Men det finns nog ett litet problem och det är att många skulle strunta i att köpa enkla djur till sina barn för de vill inte ha besväret. :/ Därför tror jag att det bästa vore om man införde körkort för djur som kräver mycket mer som häst, hund, boskap och reptiler.

    Jag håller med dig helt totalt. Folk hade verkligen plockat upp mer efter sig om det fanns tillgång till fler tunnor. Det finns ett vandringsstråk i Värnamo i närheten av Jonnes föräldrars hus och där har de gott om tunnor och även stolpar med gratis hundbajspåsar! Det är kanon och gör att folk faktiskt plockar upp efter sig. Man kan liksom inte skylla på att man glömt påsar eller något. Sen tycker jag inte att man behöver plocka upp efter hunden om man t ex går i skogen och hunden bajsar långt från stigen och så. Men mitt på gångstigar och cykelbanor är det mindre trevligt.

    SvaraRadera
  4. haha ja jag vet kandees stil är så jävla cool! och att hon vågar vara sig själv gör det bara roligare att kolla in hennes video! men jag gillar din blogg skarpt skall du veta haha

    nanas.blogg.se

    SvaraRadera