söndag 11 mars 2012

Mysig tjejedag på Hjultorget

Idag har jag, svärmor och svärsyster haft en supermysig tjejdag på Hjultorget i Insjön. Vi shoppade på Lager 70, fikade och medans de gick in på Clas Ohlsson smet jag in på Kicks och köpte en härlig bodylotion som doftade hallon och svartvinbär (tror jag..) och ett läppbalsam med smak av hallon och milkshake, men luktade mer som tuggummi, vilket var minst lika gott!
På Lager 70 köpte jag ett par supersnygga jeans och två nagellack för 20 kr st, lila och guld (blev verkligen guldigt, inte blaskigt som vissa nagellack kan bli, är jättenöjd!!)
Sen bjöd svärmor på fika, jag tog en Napoleonbakelse och hallonsoda, mums!
Vi var in på Hemköp där också innan vi skulle hem, de hade riktigt mycket kul saker, lite amerikanska saker som tex Marshmallow Fluff, Chololate Syrup och Chocolate Frosting. Ska dit och shoppa när vi flyttat in i lägenheten, helt klart!
När vi kom hem gjorde svärmor och svärsysters kille mat, fläskfilé med potatiskroketter och beasås, mums!! Jag gjorde äppelpaj och svärsyster vaniljsås som vi hade till efterrätt. Också mums!
Nu sitter jag bara och tar det lugnt, lyssnar på musik och har dessutom plockat ögonbrynen! Försökte mig på en nageldesing med mina nya lack, men jag ändrade mig så många gånger så det blev bara kladdigt.
Har föresten bett mamma skicka mitt smink, så hon ska göra det till veckan. Längtar! Då får jag hit min eyeliner och allt annat kul som jag har sakat! Har en jättefin ring i min sminklåda också, som jag köpte i julas på tradera. Blir perfekt om vi kanske ska ut på Bowlingen och partaja om några veckor!

Dagens låt blir en gammal hit med Ke$ha, We R Who We R. En riktigt pigg och peppande låt tycker jag! Som vanligt en bra gladlåt!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med en tjej-shoppingdag! Och jättekul att du är nöjd med nagellacken, speciellt det guldiga! Jag köpte också nagellack i helgen. Ett kornblått och ett lite småglittrigt mörkt turkosgrönt. Svårt att förklara färgerna. Hoppas du försöker dig på en nageldesign igen. Skulle vara kul att se resultatet. :)

    sv: Jenny (Jonnes syster) blev jätteglad för tipset och risken finns att hon är pank numera. Men skönt att spelen kommer redan imorgon ändå. :D Då vet man vad du gör imorgon! :D

    Vilken härlig blogg Kreativa Becca hade! Nu blev man ännu mer sugen på att pyssla. Scrapbooking är något jag med skulle vilja göra, men jag tycker det är lite tråkigt att scrapbooking-böcker alltid är så dyra och att många av dem redan har mönstrade papper. Jag vill hitta någon fin bok med tomma sidor så jag kan bestämma själv, men det får inte kosta mycket! xD Funderar på att bara ta ett fint skrivblock och fixa allt själv. :)

    Haha, ja men det är bara att testa med alla tidningar man har tills man hittar något som funkar. :) Ska se om jag hittar någon gammal Aftonbladet hemma. :)

    Det skulle nog vara häftigt med lite ljusare hår på dig med dina mörka ögon. Men jag tycker du ska testa iallafall. Det är ju ganska lätt att färga tillbaka till mörkt om du skulle ångra dig eller tröttna. :) Men du får tänka över det ordentligt. :)

    Förstår att du gärna vill bo så att Annika kan komma ut oftare. Det är inte roligt att bo långt från sina föräldrar. Jag håller tummarna för att han hittar en utbildning som passar i Dalarna. Men skönt att det finns en backup-plan annars. :) Hur långt är det mellan Rättvik och Västerås?

    Men herregud, en stålvajer tvärs över så är ju livsfarligt! Så tråkigt att hon inte sa till dem eller kontaktade polisen för det där borde de veta att det kan döda någon! Usch, jag hoppas de växer till sig innan något allvarligt händer.

    Haha, en tjur är ju ännu häftigare! :D Det är lite häftigt ändå att man ändå kan rida in en ko, för har ju ett lite svårare temperament, fast egentligen är det väl inte så jätteudda. Det finns ju folk som rider på strutsar också. ;P

    Ja, jag fattar inte varför man inte satsar på sånt?! Det finns ju cykelkörkort, datorkörkort och till och med symaskinskörkort, då borde man kunna införa körkort för vissa djur också. Det skulle kunna ge lite pengar till länsstyrelsen också så att de kan jobba mer med djurskydd och inte bara betala advokater.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tjejdag! Sådana behöver man i vardagen. Och att sedan hitta lite extra shopping är ju bara bonus. ;-) Stor kram!

    SvaraRadera