måndag 30 januari 2012

Onyttig men duktig ändå!

Idag åt vi pizza. Det var supergott, även om det inte är speciellt nyttigt.
Men det som var duktigt av mig som gjorde att jag tycker att det var okej var att jag köpte bara en barnpizza istället för en vanlig. En barnpizza räcker gott och väl åt mig ändå!
Dessutom hade jag varit duktig innan och bara ätit äggröra till frukost och soppa till lunch. Så det blev inte så farligt många kolhydrater!
Och jag blev extra stolt över mig själv när jag valde vatten när de andra drack läsk (krusbärsläsk som är såååå gott!!!)!
Jag höll precis på att träna när min kille undrade vad vi skulle äta och hans syster föreslog pizza, så jag hann träna i ca en halvtimme innan maten och sedan tränade jag 20-30 min efter maten också, så då jämnade det ut sig med pizzan! Hihi! Jag är sååå svag för pizza, så det är tur att jag kom ihåg att träna lite extra. Annars hade nog kilon jag tappat kommit tillbaka fort!

Men nu är jag "ny-spaad" och ska betala räkningar och fortsätta vara duktig! :D


Idag har varit en dag som jag känt mig stolt över mig själv! En känsla som inte kommer ofta, men det blir mer och mer nu!! :D

Vad har ni gjort idag som ni är stolta över? Kom igen och var stolta över er nu!!

4 kommentarer:

  1. Det kostar runt 500 kr, var man kan köpa det skrev jag i inlägget :)

    SvaraRadera
  2. sv; ja den var god! :D
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Ja jag tycker du ska vara stolt över dig själv och det är inget fel på att unna sig en pizza lite då och då. :) Framförallt inte när man tränar. :) Vad jag är stolt över idag? Att jag utökat mina knä-övningar och faktiskt gjort dem 4 ggr även om de är 100 ggr jobbigare! xD Och att jag lyckades hitta en födelsedagspresent till Najri på 5 minuter! :D Det har nog aldrig hänt förr.

    sv: Det är svårt att veta vad man ska leta efter när man å ena sidan vill ah ett jobb man faktiskt vill syssla med, och när man å andra sidan måste ha ryggproblem och hälsa i åtanke. :/ Men fråga på arbetsförmedlingen efter en aktivitet som kallas "Vägvisaren". Jag gick på den innan jul. 3 ggr är det och då fick man göra vetenskapliga tester som får fram olika koder som visar vad man borde jobba med, baserat på ens personlighet och ens intressen. Man får ta det med en nypa salt, för de jobben de rekommenderar kanske inte alltid är mitt i prick, men det var en ganska rolig aktivitet och den kan ge idéer till vad man kan tänka sig att jobba med. :)

    Att jobba på resebyrå tror jag absolut kan vara riktigt roligt. :) Jag tror nog att AMS ska kunna hjälpa dig att kolla upp hur man kan bli det. Det ska finnas KY-utbildningar till detta, men jag vet inte vart man håller dem.

    Hoppas hon inte ringer allt för tidigt. xD

    SvaraRadera
  4. just idag vet jag inte vad jag är stolt över (dagen har ju knappt börjat) men jag är allt ganska stolt över mina tappade 20 kilo som dessutom håller sej borta=))

    SvaraRadera