måndag 30 januari 2012

Jag är vaken!

Haha det blev ett lite sent första inlägg idag. Men jag har faktiskt varit vaken och i farten sen halv tio! Men har haft endel för mig så jag har inte hunnit blogga.
Först släppte jag ut svärmors hundar, sedan försökte jag få tag på min kontakt på arbetsförmedlingen, men varje dag säger de att "hon kommer tillbaka i morgon kl 8". Vad kan hon göra så ofta att hon ALDRIG är anträffbar??
Får försöka få tag i hennes mail och försöka få henne att ringa mig istället.
Sedan har jag ringt runt till en massa olika bredbandsbolag för att få tag i nått som kan leverera adsl till en lägenhet vi blivit erbjudna! Det hänger enbart på om det går att få internet dit. Mobilt är för osäkert och fiber finns inte än, men enligt kommunen ska det komma till sommaren! Men än så länge är det fiber som gäller!

Senare blir det träning och spa!!

3 kommentarer:

  1. spa va skönt!! då kör nog jag oxå stahre (?) / lchf=)) Gött att det går bra!!

    SvaraRadera
  2. sv. Kul att du gillade det! Vi kommer förhoppningsvis fortsätta att uppdatera ett bra tag framöver så det är bara att kika in när du känner för det :)

    SvaraRadera
  3. Det är alltid lika underbart att ha med "arbetsförnedringen" att göra. Man får själv göra allt jobb och behöver man deras hjälp går de inte att få tag på. Kan du inte ringa till din förmedling och be dem om mailen till din handläggare?

    svar: Tack så mycket för din kommentar på inlägget om djurskydd. Visst är det sjukt att djurskyddet ska vara så korrupt?! Jag blev mörkrädd när jag läste den där insändaren. Det finns små många konstiga regler för att få ha djur och många av dem är inte ens nödvändiga. Det är som sagt bra att man verkligen dubbelkollar så att djur inte far illa, men att djurägaren ska fara illa på grund av ett undantag så är det något som är fel. Och då försvinner pengar som skulle gått till att skydda djuren istället för att fria en oskyldig djurhållare. Sverige i ett nötskal. :/

    Det är ju härligt att du redan ser så stora resultat. 2 kg på en vecka är ju jättebra jobbat! :) Det gör ju så att man blir ännu mer motiverad att fortsätta. :)

    Ja, men vi får båda spara lite pengar så vi kan åka dit. Det är ju så mycket roligare att shoppa i England där man kan hitta udda saker. :)

    Måste kolla på Style by Tyra och se vad de har. :D Tradera måste jag också kolla. Där kan man ju hitta allt lite billigare om inte annat. :)

    SvaraRadera