torsdag 26 januari 2012

Städryck idag!

Idag fick jag ett riktigt städryck! Jag tappade en naturgodis under sängen igår, och när jag skulle ta upp den hittade jag den inte utan bara en massa superäckligt damm! Så jag bestämde redan då att jag skulle dammsuga här när älsklingen ändå var borta. Och när jag ändå var igång och kände mig duktig tyckte jag att jag lika gärna kunde skura golvet också och så är det ju dumt att ha en massa damm på hyllor och skåp när resten av rummet är så välstädat och fint, så jag dammtorkade också. Jag borde egentligen gjort det först, för det var jättedammigt, men jag glömmer det alltid och tar det jämt sist.
Trots att vi bara bor i ett litet rum hos svärföräldrarna medans vi söker lägenhet så är det pinsamt hur sällan vi har städat här. Kan inte minnas sist i dammsög tex. Men nu är det gjort och sängen är nybäddad och rummet luktar underbart!! Dessutom fick jag en massa gratisträning av städandet!
Känner mig riktigt stolt över migsjälv!!



Nu tänkte jag slappa lite vid datorn innan jag ska duscha. Kanske ska träna lite också?

Brukar ni få städryck ibland?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar