söndag 19 februari 2012

Besviken..

Denhär dagen har verkligen gått från att vara toppen till att vara förjävlig.
Det var hur trevligt som helst att träffa Emma idag och kika på tävlingen, fika och snacka skit. Kan berätta mer i morgon och visa lite bilder då, för kvällen har varit så dålig så jag orkar inte blogga mer idag.
Vi träffade ju de som har hand om lägenheten idag klockan sju. 
Det började med att när vi kom hem till dom så blev de helt överraskade, eftersom vi tydligen skulle vara i bystugan (i lokalen under lägenheten), men det har de ju inte sagt något om. Vi tyckte det var jättepinsamt!
När vi kom till bystugan började de med att berätta att de inte hade någon ordförande i föreningen (en av dom som var med idag hade varit ordförande, men ville inte vara det mer tydligen...) och att det ledde till att de inte kunde bestämma nu om de ens skulle hyra ut mer. De funderade på att bara hyra ut på sommaren, veckovis eller att sälja hela gården.
Vad skulle jag göra utan dig min kärlek?
(bild från kryssningen förra året)
Resten av mötet gick ut på att de berättade att de helst ville hyra ut till någon med inkomst, att vi sa att vi hade inkomst så det täcker räckte tydligen inte, jag sa även att jag skulle få CSN (har inte sökt än, men det låter ju bättre om jag säger att det är klart) men det ignorerade dom helt. Vi berättade att vi hade en bra kontakt på soc som vi visste skulle hjälpa oss om det behövdes och även våra föräldrar kan hjälpa och gå i borgen om det krävs, men de ville ha en med fast inkomst. Trots att de hade sagt tidigare till älsklingens morbror att det inte gjorde något att vi bara hade soc än. Så de ljög alltså morbrodern rätt upp i ansiktet!
Sedan berättade de hur man söker jobb, vilket vi redan vet, men det hjälper inte alltid att man har kontakter inom ett företag, men vi ska ju börja plugga så vi kan få jobb. Fast det brydde de sig inte om.
De tipsade oss också om en massa andra lägenheter och satt och berättade alla fel om denhär lägenheten samtidigt som de berättade om varför de skulle tjäna mer på att hyra ut veckovis för det skulle inte kosta dom något alls (de glömde tydligen att de då måste köpa in möbler, betala all el själva när de inte hyr ut och att de måste ha Internet och TV om folk ens ska vilja hyra!)
Jag och Tanja gosar. (bilden är från i höstas nån gång)
Som avslutning sa dom att de var tvungna att ha ett styrelsemöte först innan de kunde bestämma sig, och det kunde dröja ända till april-maj innan de lyckats få ihop de få medlemmar de har i föreningen.

Så kort sagt: De hade i stort sett bestämt att de inte ville att vi skulle bo där, men hade inte mod nog att kunna säga nej rakt ut!
Jg tycker de åtminstone hade kunnat säga att de inte kan garantera något och iallafall ställt in mötet tills de bestämt sig inom styrelsen hur de ville göra!
Snacka om sjukt dålig stil!! Så gör man bara inte!!!!

I morgon ska jag iallafall ringa och söka lite mer jobb och sedan prata med arbetsförmedlingen om hur man går till väga för att börja plugga. Jag har bestämt mig för att jag ska bli SJUKSKÖTERSKA!

Nu tänker jag krypa ner under täcket och sova. Vill bara att denhär dagen ska försvinna så det kan bli en bättre dag i morgon!
Tur att jag har så många underbara människor och djur runt om mig!

God Natt alla underbara! Hoppas ni har haft en toppendag och helg!

3 kommentarer:

  1. sv: tack så mycket, hoppas du får en bra dag :D

    SvaraRadera
  2. Fan vad jobbigt. Men.. Efter regn kommer solsken?

    SvaraRadera
  3. Usch vad jobbigt! Det är så tråkigt att vissa måste hålla på på det sättet! Jag håller tummarna för att ni hittar något bättre med schyssta hyresvärdar. Tror knappast de kan tjäna något på att hyra ut veckovis, men de får väl lära sig det den hårda vägen. Jag tror du skulle passa som sjuksköterska. :D Det är nog inte jätteansträngande för ryggen och så heller. :) Och det behövs ju sjuksköterskor hela tiden! :)

    sv: Tack så jättemycket! Jag var jättenervös för att lägga ut bilden på kortet. Jag har lovat mig själv att visa det jag målar lite oftare, men har inte vågat än. xD Det var goda praliner och väldigt lätta att göra också. Bara rulla små chokladbollar och doppa i smält choklad. :)

    Haha, man måste få ta det lugnt och bara njuta av de enkla sakerna ibland. Tvätt och sånt där kan vänta. :)

    Tacolasagne är jättegott! Det blir lite mer spännande med tacokryddor också. Även om vanlig lasagne är jättegott det med. :)

    Ja visst är det skrämmande att man nu nästan uppmuntrar folk att göra något så dumt som att vara otrogen. Att maila någon eller sms:a någon annan kan vara lika fel som att faktiskt kyssa någon annan om man sms:ar för att man är intresserad. Jag kan också bli förbannad över att det finns folk som tycker det är okej att behandla sina partners på det viset...

    Jag har också hört att Strömsholmsutbildningen ska vara skitdålig! De sätter inte längre några krav på att ridlärarna ska vara bra ryttare själva. Att använda sig av spö och skarpa bett kan vara nödvändigt i enstaka fall, men då ska det användas rätt och bara tills man kan få bukt med problemet och kan byta tillbaka sen. Sen tycker jag man borde försöka på andra sätt först och främst. Hästskötarutbildningar brukar ge mycket, mycket mer än ridlärarutbildningar. En av ridlärarna på Gark var jätteduktig, hon tävlade själv och red sina hästar på hackamore.... men sen visade det sig att hon i stort sett bara kunde rida sina egna hästar. När hon skulle försöka rida surmärren Bonnie så kunde hon inte få henne att gå i rätt form, medan en tjej som hjälpte mig i stallet då och då kunde få Bonnie att gå helt rätt och lyda minsta vink. Trist när det är så.

    SvaraRadera