måndag 20 februari 2012

Sorry..

Det blir inte så mycket uppdatering idag heller. Är så otroligt trött!!
Tänkte bara berätta att jag är på mycket bättre humör idag.
Var ner på arbetsförmedlingen och bad om råd eftersom allt har känts så hopplöst med boende och jobb och allt. Berättade hela historian om lägenheten och allt. Berättade om min värk som gör att det är ännu svårare att söka jobb eftersom jag är så trött på att ljuga till alla arbetsgivare och säga att jag klarar av jobbet när jag egentligen inte gör det alls. Sedan sa jag också att jag är sugen på att bli sjuksköterska, men jag har ingen aning om hur jag ska gå till väga.
Och vilken entusiasm jag möttes av!! Han jag pratade med började genast berätta om hur viktigt det var att vara egoistisk och tänka på sigsjälv, att det kommer finnas mycket jobb som sjuksköterska och psykolog/samtalsterapeut när jag är färdigutbildar och att folkhögskolorna har nån typ av satsning nu som var jättebra. (men fattade aldrig riktigt vad det handlade om.)
Det kändes så otroligt skönt att höra att allt skulle ordna sig, att jag inte behöver ta första bästa jobb och att jag är på rätt spår om jag börjar plugga. Så nu känns allt toppen igen!

Jag ska snart åka iväg till stallet för att rida och pyssla med Ove. Hans stackars ägare ligger sjuk så jag får ta hand om honom i morgon med. Det ska bli underbart att få rida tre dagar i rad!

En liten bild jag lek lite med. Tog kortet med älsklingens mobil i sommras.
Det blir nog inte så mycket mer bloggande idag tyvärr. Jag är så otroligt trött! Eller rättare sagt; jag är helt slut!
Måste skriva om varje mening flera gånger bara för att jag skriver fel hela tiden. Så det blir nog mest sims spelande idag. Ska planera hur jag vill att våran framtida lägenhet ska se ut. Det är en jättebra terapi! Önskar bara att jag hade alla expansions paket och liknande. Det hade varit ännu roligare då. Iallafall om jag hade Pets, för då kunde jag göra min framtida drömhäst!

Ha det bäst alla underbara läsare!

2 kommentarer:

  1. SV: Där ser man! :D Grattis!!

    SvaraRadera
  2. Kul att du är på bättre humör!
    Det kommer att komma fler lägenheter! jag håller öronera öppna för er! puss!

    SvaraRadera