onsdag 29 februari 2012

Idag är sista februari!

Vilket betyder att i morgon är det officiellt vår! Iallafall om man ska gå efter månader. Mars räknas ju till en vårmånad. Härligt!!!! Och det är redan bart på vägen! Lite ovant för mig som är uppväxt i en by som sällan blir snöfri innan maj.

Idag har jag fikat med mamma, det var jättemysigt! Vi fikade självklart på Södergården, världens bästa fik. Tänkte berätta dagen med bilder!


Vi började med att dela på en räkmacka. Dethär är alltså min HALVA!  Och det var hur mycket räkor som helst, handskalade! MUMS!!!
Sen tog jag en äppelkaka med glass och en supergod kaffedrink med chokladsmak. Tänk att jag kan dricka kaffe! Okej, det är typ bara mjölk, men ändå! Mamma tog förresten en bit hallonpaj med grädde. Båda var underbara!

Sen kikade vi i lite butiker och jag fick denhär underbara blusen av min fantastiska mamma!

Efter fikat så blev det en tur till stallet och min mysiga Ove.
Testade det populära pälsmodet, men körde på levande päls. Denhär modellen heter Sixten. Ger dessutom lite "härlig" akupunktur...

Sedan tog jag och Ove en mysig barbackatur. Det är så skönt att han har en så rund och fin rygg. Himlen var alldeles rosa, men det syns tyvärr inte på bilden.. Men utsikten från vårt blivande hem är inte dålig alltså. Dethär är taget alldeles utanför lägenheten, så man ser vårat  blivande förråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar