tisdag 6 mars 2012

God morgon, god middag, god kväll!

Usch, jag är fortfarande jättetrött! Men har sovit en sväng så nu börjar jag vakna till liv. Annars känner jag mig mest som en zombie! Igår var jag så trött att jag inte orkade kika in på bloggen, men idag känner jag att jag iallafall vill visa att jag lever!
Jag hittade en repgrimma på Hööks i Västerås i helgen, en svart med grimskaft till! Visserligen var grimskaftet i kortaste laget, men det duger än så länge. Nackdelen var att grimskaftet har spännen i båda ändarna för att knäppas i ringar på båda sidorna av grimman. När jag rider med repgrimma vill ju jag helst knyta grimskaftet under huvet på hästen, inte på sidorna, så det var ju onödigt, speciellt eftersom det är svårt att leka med Ove då eftersom jag gör illa honom med spännet när jag ska leva Friendly game, som inte blir speciellt "friendly".. Men det duger som sagt tillsvidare, så får jag bara träna lite smått än så länge. Har ändå ingen stans att vara förutom i hagen. Vågar inte vara på ridbanan eftersom en i stallet så till mig så skarpt att jag inte får rida där förens all snö och is smält bort. Så det blir väl mest att träna lite smått i hagen och sedan rida som vanligt.

Idag träffade jag förresten underbara Nina som har Siljansbackens Makeup skola! Det var flera år sedan jag träffade henne sist. Jag gjorde mitt första modelljobb hos henne, när hon skulle ha modevisning för sina balklänningar som hon hade förut. Nu har hon sadlat om och istället för uthyrning av balklänningar har hon makeup artistutbildning plus frans och nagelteknolog utbildningar. Idag behövde hon någon som satt modell till en tjej som gjort en fransutbildning men ville träna lite mer på permanent fransböjning. Så jag skyndade mig att anmäla mig som frivillig så nu sitter jag här mer snyggt böjda ögonfransar som håller i sig i 2-3 månader ungefär!
Tidigare har jag suttit sminkmodell på några av Ninas kurser också. Det är jättekul, men nu har hon utbildat flera intruktörer så hon håller sällan utbildningar själv nu.
Jag längtar tills jag får råd att gå utbildningarna. De är ju så otroligt mycket billigare än andra utbildningar och dessutom finns det ju avbetalning. Men jag har inte har inte haft någon ordentlig inkomst på länge nu, så det får tyvärr vänta ett tag till. Men jag ska spara så mycket jag kan!
Såhär blev iallafall mina fransar! Har lite mascara på för vi skulle ta lite kort till hemsidan och då syntes fransarna tydligare med mascara eftersom jag inte färgade fransarna idag.
Men bra blev det ändå!
Det kanske inte syns så mycket på bilden, men det blev en stor skillnad!

1 kommentar:

  1. Vad häftigt! Jag visste inte ens att det fanns något som ögonfransböjning. Guld värt att slippa den hemska franstången.

    Tråkigt att du inte hittade något bra grimskaft. Du kan ju ta ett annat vanligt grimskaft och haka i spänne-i-spänne så att säga. Då får du ju iallafall längden...

    sv: Så fort jag och min kamera blivit vänner igen så komemr det upp en bild. Jag trivs jättebra i svart hår. :D Och huvudvärken är som bortblåst idag. Jag vet inte vad det beror på men jag får såna dagar då jag har huvudvärk i stort sett hela dagen. Funderar på om jag spänner käkarna när jag sover ibland...

    Haha jo, jag deltog i en undersökning innan jul också. Så jag funderar på om deras uttagningar inte är så slumpmässiga som de säger. :) Jag tyckte också lite synd om tjejen. Att behöva ringa upp en massa personer och ha intervju med dem kan inte vara en höjdare om man har problem med halsen och jag kan tänka mig att du fick problem med rösten av att ringa så mycket. :/

    Projektet handlade om att flytta människor från kommunala boenden till privatägda lägenheter i London. Det skulle spara pengar både för hyresgästerna och kommunen och hyresföretagen skulle tjäna pengar på det så att de så småningom kan erbjuda fler lägenheter.

    Inte kul att vara så trött, men det är bra att vila från allt vad internet heter då. :)

    Haha, det finns ju alltid för och nackdelar med alla städer/samhällen. Mitt tips är att ni stannar i Rättvik nu när ni har lägenhet och istället försöker spara så mycket pengar som möjligt och hitta jobb där. Om ni sen väl bestämt er för att det är västerås ni vill till så kan ni söka jobb där och då ha pengar till en insatslägenhet istället. Det brukar vara lättare att hitta lediga lägenheter om man kan köpa istället för att hyra. :) Då brukar man ha billigare hyra också vilket gör att man kan klara av ekonomin även om Niclas skulle plugga. :)

    Ja, det är helt klart värt att bita ihop för att se War Horse. Haha, jo jag köper hästfilmer på rullande band hemma. Köpte Flicka 2 häromdagen men har ännu inte hunnit se den. :)

    Haha, ja Ludde och Farocko, det var som Helan och Halvan. :D Låter ju konstigt att någon skulle gå fram till Ludde och sno grimman från hans huvud. Speciellt i Rörbäcksnäs... :/

    Låter som en jättesnygg klocka. :D Får ta mig dit och köpa en och eventuellt sätta upp den när Jonne inte tittar. Haha, ja det är det som är problemet med Ullared. Man "passar på" att plocka på sig saker man behöver och sen plockar man på sig onödiga saker eftersom det ändå är så billigt. xD

    Rött är inte svårt att hitta så länge man inte är petig, men om man vill ha en specifik nyans av rött är det svårt. För även om den nyansen ser kanon ut i flaskan kan det se helt annorlunda ut på nageln. xD Men köp hellre Depend än Mavala. Mavala är dyrare än Depend men jag tycker inte deras nagellack är lika bra. Deras svarta måste målas på i många lager och känns vattnig och den vitskimrande har jag målat 6 lager av och den är fortfarande genomskinlig. xD

    Håller med dig. Folk måste sluta behandla sina hästar som bebisar. Det lustiga är att såna här människor som har hund inte köper täcken till hundarna men de kan sätta en massa täcken på en häst som klarar minst lika mycket. :/

    Jo, jag tycker också det. Folk som faktiskt missköter sina djur får oftast flera chanser på sig att fixa saker innan de får djurförbud, medan en person som bryr sig jättemycket om sina djur blir dömda på en gång om det skulle råka hända något samtidigt som inspektören är där. :/

    SvaraRadera