onsdag 7 mars 2012

Underbar dag!!

Idag har jag haft en riktigt underbar dag!
Jag sov länge och vaknade inte förens vid elva av att min älskling (som på sistone blivit riktigt morgonpigg!) överraskade mig med frukost på säng. Han hade gjort te och underbara smörgåsar med tonfisk, skinka, ost och ett salladsblad. Såååååå gott!! Åt tre stycken! Tur att han hade gjort många, annars hade jag nog ätit upp hans för de var så supergoda!
Resten av dagen har varit lugn, men vi var tvugna att åka till Clas Ohlsson en sväng för en lite valp hade varit olydig så jag hann inte rida, vilket var jättetråkigt tycker jag.. Har inte ridit sen i fredag, men nu på fredag SKA jag rida och har jag tur kanske jag kan rida på lördag också. Har frukosten då också eftersom Oves ägare jobbar.
Jag hade dessutom sån tur att det redan var mockat och allt hö var packat så jag behövde inte göra nått annat än att ta in Ove idag. Skönt när allt var så stressigt och vi dessutom höll på att svälta ihjäl när vi inte ätit på flera timmar.
Men på fredag tänker jag varken ha ont i huvudet eller ha stressigt. Då ska jag pyssla i lugn och ro och ta en härlig ridtur!
En av katterna i stallet var förresten riktigt gos-sjuk. Inte så ovanligt kanske, men idag var han faktiskt värre än vanligt! Först skulle han sitta på axeln hela tiden och när jag sen skulle gå till Ove blev han jättesur för att jag släppte ner honom. Så han följde efter mig som en hund hela vägen till hagen!


När jag och älsklingen kom hem hade jag förresten fått ett paket från underbara Becca som hade gjort ett underbart ljus och ett jättegulligt kort åt mig! Tack underbara du!!! <3
Dessutom hade vi fått ännu en inflyttningspresent från svärmor och svärsyster! Två jättefina bunkar i en härlig ferrari röd färg. Det var rejäla bunkar i hård plast som inte tar åt sig lika mycket skit som mina gamla billiga bunkar gör. Så de kommer bli mycket väl använda, det kan jag lova!

Sen bjöd svärmor på pizza och som efterrätt blev te, nån kaka och yatzy!!! Har blivit ett riktigt yatzy frek!!! Hahaha! Men det gick inte så bra visserligen, men det är kul ändå. :)
Nu blir det slappande med lite härlig musik från min spellista på youtube och kanske spela nått spel på facebook som vanlig.



Dagens låt blir en Hanna Montana låt, The Climb med Miley Cyrus. Den är så fin och har desutom en jättebra text! Lyssna och njut!


Ha det bäst!!!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du haft. Ljuset var verkligen hur fint som helst! :)

    sv: Tack så mycket. :D Ja jag tycker också det är synd att tidningsdesignen inte fungerade. Tror man måste använda tidningar som trycks på gammaldags sätt och inte med typ laserskrivare som används nuförtiden. xD Den är lite härligt gotisk den designen jag valde till sist. :)

    Verkligen häftigt. Jag har inte direkt råd nu men så småningom skulle jag vilja färga fransarna. Mina fransar är tyvärr dubbla på vissa ställen så mascara klumpar lätt ihop dem och färgning ser mer naturligt ut då. :)

    Haha, fick höra på Facebook att jag och Wille är ännu mer lika nu när jag är svårthårig också. :D Jag har bytt profilbild på bloggen nu iallafall. Tryck F5 om du inte ser den så ska den dyka upp. :)

    Det är lite konstigt att du får ont i käkarna när det blir fint väder men man kan ju påverkas av högtryck och du kanske är känsligare mot det. Vet att jag ibland får huvudvärk när det är extremt högtryck och det ska bli åska.

    Ja det är nog så. Tror man måste köra typ sångövningar om man ska fixa ett jobb som telefonförsäljare.

    Haha näe det är det verkligen inte. Min dator är också på sin sista suck i stort sett och då blir man bara förbannad när man sitter vid den. xD

    Kolla om han kan plugga på distans? Det brukar kunna gå på något sätt. Det brukar ju bli dyrt om man ska flytta också för man kan råka på dubbla hyror och såna dumheter. Rättvik är trevligt så skönt att ni stannar kvar där tills vidare. :)

    Jag kan ladda ner film så sett men om jag tycker om den så köper jag den. Hästfilmer har jag dock en tendens att köpa utan att ha sett dem. :D Får ta och titta på Flicka 2 någon dag. :)

    Men usch vad hemskt!! Jag minns ju Rörbäcksnäs som ett ställe som var så otroligt lugnt. Att inte föräldrar kan ta ansvar för sina barn. De ska inte ha någon rätt till erat stall oavsett om ni använder det eller inte! Och att förstöra så för andra är det värsta man kan göra. Man kan hoppas att de åker fast så de får betala för det de gjort.

    Tycker helt klart Depend är det bästa märket för det låga priset. :) Och de har många roliga färger också. :)

    Jag satte regntäcke på min Dobermann eftersom hon i stort sett vägrade gå utom det regnade. xD Jag hade ett täcke till Tindra med när vi klippte henne men det behövdes inte för hon frös aldrig. Men täcken kan behövas på hundar likväl som på hästar. Chihuahuan klarar sig knappt i Sverige på vintern utan kläder. Folk borde lära sig att hår inte mår bra av att vara instängt hela tiden, och det gäller hästarnas päls också.

    Ja, jag undrar också hur man egentligen ska sköta ett djur för att undvika att åka fast. Det finns ju till och med lagar för hur man ska göra med guldfiskar nu för tiden men ändå kan man inte var tydlig med vad som gäller för hästägare, och framförallt inte för boskapsägare. :/

    SvaraRadera
  2. åå härligt med frukost på sängen! lyllo! När jag vaknar är mannen redan på jobbet. =)

    SvaraRadera