fredag 27 januari 2012

The Funeral Party/Get Low



The funeral party, eller Get low som den egentligen heter (varför ska Sverige alltid döpa om filmer??) är en spännande dramafilm om ensamvargen Felix Bush, spelad av Robert Duvall (har bla varit med i Gudfadern-filmerna). Felix vet att det finns många historier om honom i den lilla byn och att många där är rädda för honom, därför bestämmer han sig för att anordna en begravningsfest innan han dör, då alla i byn får komma och berätta sin historia om honom.
Felix kontaktar begravningsentreprenören Frank Quinn (Bill Murray från Gostbusters, Garfield, Lost in translations, Charlies änglar mfl) och hans medhjälpare Buddy (Lucas Black från Åter till Cold Mountain, Dessa vackra hästar, Friday Night Lights mfl).
I början är de väldigt tveksamma, men tillslut bestämmer de sig för att hjälpa Felix.
Även Sissy Spacek (från Carrie, An American haunting mfl) och Bill Cobs (Jag vet vad du gjorde förra sommaren, The Ultimate gift, Natt på museet mfl) hjälper till att göra denhär filmen riktigt bra!

Jag trodde att detta skulle vara en riktig snyftfilm, men den var inte alls så sorglig som jag förväntat mig, den var mest bara otroligt fin men många roliga scener, men även endel djupa.
Överlag var det här en väldigt vacker film som får en att tänka på vad man har och hur man lever. Det gjorde jag ialla fall.
Jag rekommenderar er verkligen att se den här filmen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar