fredag 27 januari 2012

Woooohooo!!

Idag är det dags för "Veckans Vägning" i utmaningen hos Mamman som kämpar för livet!
Så jag gick upp lite tidigare för att väga mig, eftersom man alltid ska väga sig innan man ätit.
Och jag hade gått ner 2 kg!!! Bara på att sluta småäta och börja träna lite grann. Tänk att det kan hända så mycket på en vecka trots att jag inte följer några dieter eller så!!
Jag passade på att mäta mig också så jag kan skriva upp här för att hålla lite koll på hur det går, vecka för vecka!

Min nuvarande vikt: 101,6 kg
Mått runt brösten: 97 cm
Mått runt midjan: 85 cm
Mått runt rumpan: 119 cm

Jag minns inte exakt vad jag hade för mått sist jag mätte mig, men brösten var ialla fall över 100 cm, midjan tror jag var över 90 och rumpan tror jag var ca 125 cm minst!

Vad skönt att det blir skillnad!! Och det bästa av allt; Jag har inte haft återfall från ÄS UNS (Ätstörning Utan Närmare Specifikation, fick inte en dirket diagnos, men jag hade annorexia tankar, men mina underbara vänner hade sån bra koll på mig så jag kunde inte sluta äta, så jag gick inte ner tillräckligt för att det skulle klassas som annorexi, men jag hade samma tänk).
Jag har inte haft återfall på väldigt länge, men varje gång jag försökt gå ner i vikt har tankarna kommit, kanske ska jag hoppa över maten, kanske ska jag träna ännu hårdare osv. Men nu har inga sådana tankar kommit! 
Inte en enda gång, och inte ska dom heller! Och allt är tack vare min underbara kille och en bok som en kompis har skrivit; Hitta idealvikten med Linda och Lisa! Jag ska blogga om den i ett annat inlägg, för att förklara lite bättre varför den har hjälpt mig så otroligt mycket!
Men först ska jag gå ner och äta lite. Har inte ätit sedan frukost så det börjar kurra lite i magen!

Vad ska ni äta idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar