tisdag 3 april 2012

Min duktiga dag!

Idag har jag varit duktig!
Först var jag till skolan. Jag har ju börjat plugga Matte B, minns inte om jag ar berättat det. Det är bara matten som fattas för sjuksköterska eller socionomutbildningen som jag vill gå. Ev. om jag behöver högre poäng, men då kan jag läsa in fler kurser till hösten på komvux, men för hoppningsvis slipper jag det.
Så idag har jag varit i skolan och pluggat lite. Brukar mest plugga hemma, men om jag kör fast går jag dit.
Och nu på kvällen har jag och svärmor städat!
Vi började med att städa kylskåpet, visserligen bara nedre delen, vi hade ju inte planerat städa nått mer. Men så kom vi på att rensa bland brödet i skafferiet och då var det lika bra att fortsätta tyckte jag. Så vi har gått igenom båda skafferierna plus ett överskåp. Plockat ut allt, torkat, slängt allt gammalt och sedan plocka in igen. Den tog ett par timmar, men vilken skillnad det blev!! Innan var det sprängfyllt, och nu finns det en massa tomma platser!
Dessutom fick jag och älsklingen 3 icakassar med kryddor, såser mm, plus en kasse med förvaringsburkar och lite extra glasskålar och äggkoppar! Tack supersnälla svärmor!! :D

Nu ska jag lyssna på lite musik sen blir det sova!
I morgon kommer älsklingens bror, hans 2 barn och tjej, de ska sova hos oss i lägenheten, så jag ska städa lite mer så det börjar bli ordning, har en hel del att diska eftersom alla våra grejer varit nerpackade så länge. Visserligen går det fort att diska, men det tar lite tid att torka allt sen.
Dessutom ska jag baka! Har planerat att göra en mandeltårta till påsk, så jag ska göra bottnarna i morgon och göra klart dom på torsdag. Och på fredag blir det påskbord! :D Tänkte jag skulle be älsklingens brorsdöttrar hjälpa mig att garnera tårtan, det gillar de nog! :)

1 kommentar: